tildesmamma

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Mycket att göra och att samtidigt inte ha tillräckligt med tid...

Av erika - 7 november 2014 14:10

Oj vad länge sedan jag tog mig tid att skriva i bloggen. Men fakta är att dygnets timmar aldrig räcker till nu mer. Har börjat skolan vilket tar en otrolig massa tid i anspråk på kvällarna och sedan har jag jobbat var eviga helg sedan augusti. Känns så otroligt konstigt att mer än halva graviditeten redan har sprungit förbi. Har absolut inte tid att fundera en massa på hur det kommer att bli om bara dryga 2 1/2 månad!! Helt galet att det är så kort tid kvar. Och peppar peppar,jag mår förvånandsvärt bra denna gång! Kan njuta  mer av att känna bäbis leva rövare i magen och att se att den växer så det knakar. För jag har faktiskt inte ont så for hon rör sig. Även om det i mellan åt kommer hårda små fötter i riktnin mot ett revben. Tilde tycker det blir mer och mer spännade att hon ska bli storasyster snart. Och hon fullkomligen älskar att ligga och känna på magen och prata med lilllasyrran där inne.

 

Förra helgen var vi till stockholm och hälsad på lite släkt,både min och makens. Jätteroligt att träffa de som man inte träffat på flera år. Vi var och åt på en resturang med frutansvärt god mat och firade S på 8 års dagen.

Idag var vi till BM och allt var precis som det ska vara magen är i rätt storlek och hjärtljuden är bra. Däremot var mitt järnvärde helt kasst det låg på 100 !! Så nu blir det järntabletter som bara den. Fick även en tid till spec mödra för att diskutera snittet ..Känns helt plötsligt som det är väldigt lite tid kvar och väldigt mycket att göra. Sammtidigt är jag glad över att det går så pass fort och att jag mår så bra. Vilken otrolig skillnad mot förra grav, då var jag sjukskriven från vecka 20 och orkade ingenting och hade så fruktansvärt ont överallt hela tiden. Dessutom sov jag fruktansvärt dåligt men det gör jag inte nu..

Nu ska jag och Tilde ha fredagsmys i kväll för P jobbar natt och då brukar vi alltid ha lite extra mysigt.

 

Så trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av erika - 2 november 2017 15:45

Nu är det dax att ta tag i denna blogg tycker jag. Har varit så mkt i livet det senaste året så varken tiden eller orken att skriva har funnits. Men som sagt nu blir det en rejäl nystart! Kan väl börja med vad som hänt i stora drag... Jag har bytt jo...

Av erika - 1 juli 2016 12:20


  Jaha! Nu är det ju sommar tillslut iaf😀 . Här hemma jobbar vi och sliter i vanlig ordning,både jag och mannen ! Det lilla barnet går på dagis och det stora försöker vi pussla iväg till diverse släkt så hon slipper vara ensam så mkt nu i so...

Av erika - 3 maj 2016 02:03

Bara känner att nu måste det bli en uppdatering här! Allt i livet har rusat på i 190 de senaste månaderna efter att jag tog examen 😀 Hade ju min sista praktikplacering på neonatalen,och där blev jag tydligen kvar också! Amelia har börjat dagi...

Av erika - 20 februari 2016 14:46

Ja ha,nu har första veckan på min praktik gått. Tiden har gått otroligt fort denna vecka, men i possitiv mening... Jag har för första gången sett en förlossning och ett snitt live ! Vilken otroligt underbar och vacker upplevelse att få se hur det rik...

Av erika - 11 februari 2016 15:55


Ja alltså! Den där eviga bristen på tid.. Den räcker helt enkelt inte till!! Det spelar liksom ingen roll hur mycket vi planerar och grejjar och fixar så går det alltid åt skogen. Jag har pluggat som en galning istället för att vara hemma och gosa bä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

resan till ett barn


Skapa flashcards