tildesmamma

Alla inlägg den 2 november 2017

Av erika - 2 november 2017 15:45

Nu är det dax att ta tag i denna blogg tycker jag. Har varit så mkt i livet det senaste året så varken tiden eller orken att skriva har funnits. Men som sagt nu blir det en rejäl nystart! Kan väl börja med vad som hänt i stora drag... Jag har bytt jobb eller snarare avdelning. Kände väl att det där drömjobbet jag fick inte riktigt var det drömjobb jag trodde.Gick hem var och varannan dag och mådde skit psykiskt.Så sedan 1 1/2 år jobbar jag istället på hjärtavdelningen och trivs som fisken i vatten! Vi fick äntligen tummen ur och började leta ett större boende, efter som vi kännde att vi vuxit ur vår älskade 3:a. Så den 15 augusti flyttade vi in i en 4 och en halva på samma gata.. Och herregud vad härligt att ha utrymme till barnen och sig själv. Barnen då... Ja dom växer och mår bra. Minsta är i full färd med att ha sin 2års trots och protesterar mot det mesta hela tiden. Pratar konstant och är inte tyst särskillt många minuter per dag.. Men tänk vad härligt det är att se hela hennes personlighet växa fram. Och vilken härlig liten unge hon blivit! Stora hon bara växer och växer,och där kan man verkligen tala om en otrolig människa.Hon är förmodligen världens finaste storasyster man kan tänka sig. Hon är så mån om att lillasyster alltid ska ha det bra och må bra.Helt otroligt vilken sympatisk och fin tjej vi fått! Även om den tydliga blivande tonåringen är påväg fram så är hon ändå världens bästa man kan tänka sig.... Ja det är väl som har skett i stora drag det senaste året,säkert en massa mer också men det får skrivas ner vid ett senare tillfälle.... Längtar redan till julen och nyåret,då jag och mannen har långsemester och ska tillbringa den i stugan med diverse vinteraktiviteter.Det stora barnet ska ha med sig sin "pojkvän" då och hon håller såklart på att längta ihjäl sig.

En liten reflektion av det senaste året är nog att jag måste försöka lugna ner mig lite med takten i livet,för känner nog för första gången att jag måste ta tag i mig själv och lugna ner migoch slå av lite på takten i livet.        

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

resan till ett barn


Skapa flashcards