tildesmamma

Alla inlägg den 21 november 2014

Av erika - 21 november 2014 12:51

Ja nu är det vecka 28! Mindre än 100 dagar kvar.. I veckan var vi till spec mv för att diskutera ett snitt. Och herregud vilken otrevlig och oförstående förlossnings läkare. Hon utryckte ganska klumpigt att hon tyckte att jag var fjantig. Dessutom tyckte hon tydligen att min förlossning med Tilde var ytterst normal för en förstagångsföderska. Herregud! Skulla alla förstföderskor ha sånna förlossningar skulle det knappt finnas några barn här i världen. Nä nu ska vi istället sitta och vela och traggla med en aurora bm. Känns otroligt jobbigt,för jag kommer inte att ändra mig . Särskillt eftesom jag inte alls är bra sedan förra fl för 9år sedan.Ja ja vi får väl se. Igår var vi på föräldrar utbildning,eftersom det blev så lång mellan barnen för oss. Så där satt vi med en massa par som skulle ha sitt första barn.Och naturligtvis så fick vi 1000frågor om allt mellan himmel och jord av dem. Lillan sparkar som en galning och ibland tappar jag nästan andan för hon tar i så jäkla hårt.Har börjat sova som en kratta för ingen ställning är särskillt skön att ligga i längre. Dessutom har jag sånna fruktansvärda myrkryp i benen hela tiden på kvällarna. Nu har jag iallafall jobbat klart innan bäbis kommer,vilket är otroligt skönt och så kan jag bara koncentrera mig på skolan .. Helgerna försöker vi ägna år Tilde så mkt det bara går. Vill liksom att hon ska få så mycket egentid med oss som möjligt innan lillasyster kommer och stjäl all tid.Även om knasfia är otroligt intresserad av lillan där inne.Hon pratar och pussar på magen var eviga dag och är så gullig ibland att jag blir alldeles tårögd.Min lilla stora tjej! Hon kommer förmodligen att avguda sin lillasyster. I helgen är jag och Tilde solokvist igen eftersom P ska åka till kompisar i Umeå. Och jag blev så fruktansvärt irriterad på honom för det,tror det beror på att jag känner att jag vill ha honom hemma med mig hela tiden om det skulle vara nåt. Sedan gör ju inte hormonerna saken bättre direkt. I vanliga fall skulle jag inte bry mig så himla mycket det vet jag.. Jag och Tilde ska iaf passa på att gå på bio och bara mysa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

resan till ett barn


Ovido - Quiz & Flashcards