tildesmamma

Alla inlägg den 9 december 2014

Av erika - 9 december 2014 17:31

Usch fy och blä känns det just nu. Till att börja med blev vi tvungen att ta bort min älskade vovve i fredags! Jobbigt som attans i vanliga fall, och med en hel drös med gravidhormoner i kroppen blev det definitift ingen lekstuga. Grinade förmodligen för ett halvt sekel framåt. Suck och usch och fy vad jag saknar honom. Men han fick ett akut diskbråck och i hans ålder var inte op ett alternativ. Konstigt att man aldrig lär sig hur fruktansvärt jobbigt det är när man måste ta det där beslutet. Dessutom är jag så fruktansvärt stressad över att csn är så förbannat långsamma med sin beslut ang studiemedel. Så i allra värsta fall blir det inga pengar före jul. Och inte har jag sett några pengar från fsk heller. Så istället för att njuta så mår jag skit pissigt ! Är så stressad och nevös över ekonomin att jag sover som en jävla kratta. Sover iofs inte så himla toppen ändå, men att det beror på att kroppen börjar bli tung och att lillhjärtat lever rövare där inne är liksom en piss i missisippi. Men att inte veta om vi kan köpa några julklappar till Tilde känns helt enkelt förjävligt... Visst hon är ju nöjd om det så bara blir en julklapp,men vi hade ju andra planer nu sista julen vi är bara 3. Nä hoppas verkligen att csn får tummen ur och blir klara med beslutet. Tycker liksom inte att det ska behöva ta 18 dagar för att godkänna en kompletering.. Hatar verkligen att vara tvungen att ha med dom att göra. När man jobbar vet man när var och hur mycket pengar som kommer in varje månad. Och eftersom jag har pluggat 2 mån utan csn så är sparkontot på upphällnigen . Det som är kvar bara måste vara till barngrejor.


Ja ja slut gnällt. Lillan ligger så bra i magen och skvalpar. Ligger redan neråt i bäcken ingången med rumpan och kroppen mot min högersida.. Sparkar så det gör ont gör hon. Precis som storasyster gjorde. Var till bm igår,allt var jättebra och mitt järnvärde hade stigit till 112 ! Däremot ligger jag redan på den övre kurvan, och bm klämmde och kännde och konstaterade ganska snabbt att det blir nog en redig tjej det här också. Hon tyckte bara att det var bra för då har vi ännu en anlednng till att få igenom snittet. På torsdag är det föräldrarutbildning igen, spännande eller NOT!


Nä nu ska jag försöka att kopla av lite och lägga tankarna på annat än ekonomin och all annan skit!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

resan till ett barn


Ovido - Quiz & Flashcards