tildesmamma

Direktlänk till inlägg 25 april 2014

Men varför!

Av erika - 25 april 2014 22:52

Jag trodde väl aldrig att det skulle vara jag och P som stog där som några idioter och var det paret som inte skaffade syskon till dottern! Belive me!!! Vi gör allt vi kan och lite till. Men det vill helt enkelt inte fungera.

De senaste dagarna har jag kännt mig helt lost och utanför allt och alla. P,s storasyster ska snart ha barn och även om jag älskar denna människa något otroligt mycket och hon har haft en skit graviditet så kan jag inte orka vara överlycklig över detta.Trots att jag ska få bli faster för andra gången.. Vet liksom inte hur jag ska hantera detta! Vår plan har ju alltid varit att vi ska vara gravida tillsammans med det andra barnet. Det sjuka är att jag vet att vi kan bli gravida eftersom vi har lyckts 3 ggr tidigare. Först ett ma mars 2005 och sedan dottern som är född i mars 2006. Sedan även en helt oplanerad grav i november 2012 som vi bestämde att avsluta i samråd med läkare pga min medicinering för fibro och reumatiskt...Detta är nåt vi verkar få ångra för resten av våra liv!! Just nu önskar jag bara att vi har varit tuffa nog för att ta den chansen vi fick då. Känns som att det är mitt fel att det skulle sluta så här! Har ingen ork till nåt och det känns som att jag kämpar för att hålla mig precis ovanför vattenytan hela tiden för att inte gå under helt och hållet!! På måndag är det dags att åka till TF igen för att få svar på alla prover,och se om spermaprovet är normalt!

Men varför varför skulle detta drabba oss!? Känns som allt är en jungel av prover,hormoner,sprutor och en massa annat jobbigt. Det som är värst är väl att man inte har så många att prata med detta om.. De som vet är min mamma som jag berättar för,P,s syster vet också eftersom vi var dit på besök i slutet på mars och jag kännde att hon behövde få veta så hon inte tror att jag tycker illa om henne som person! Bara det att jag inte fixar att en så närstående människa är gravid(vi som satt och planerade våra graviditeter tillsammans för mer än ett år sedan!) Den enkla sanningen är att jag inte klarar av gravida just nu! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av erika - 2 november 2017 15:45

Nu är det dax att ta tag i denna blogg tycker jag. Har varit så mkt i livet det senaste året så varken tiden eller orken att skriva har funnits. Men som sagt nu blir det en rejäl nystart! Kan väl börja med vad som hänt i stora drag... Jag har bytt jo...

Av erika - 1 juli 2016 12:20


  Jaha! Nu är det ju sommar tillslut iaf😀 . Här hemma jobbar vi och sliter i vanlig ordning,både jag och mannen ! Det lilla barnet går på dagis och det stora försöker vi pussla iväg till diverse släkt så hon slipper vara ensam så mkt nu i so...

Av erika - 3 maj 2016 02:03

Bara känner att nu måste det bli en uppdatering här! Allt i livet har rusat på i 190 de senaste månaderna efter att jag tog examen 😀 Hade ju min sista praktikplacering på neonatalen,och där blev jag tydligen kvar också! Amelia har börjat dagi...

Av erika - 20 februari 2016 14:46

Ja ha,nu har första veckan på min praktik gått. Tiden har gått otroligt fort denna vecka, men i possitiv mening... Jag har för första gången sett en förlossning och ett snitt live ! Vilken otroligt underbar och vacker upplevelse att få se hur det rik...

Av erika - 11 februari 2016 15:55


Ja alltså! Den där eviga bristen på tid.. Den räcker helt enkelt inte till!! Det spelar liksom ingen roll hur mycket vi planerar och grejjar och fixar så går det alltid åt skogen. Jag har pluggat som en galning istället för att vara hemma och gosa bä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

resan till ett barn


Ovido - Quiz & Flashcards