tildesmamma

Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

Jäkla skit helg och vecka!

Av erika - 6 maj 2014 22:26

Jaha nu har jag blivit faster igen! Och ja visst det är jätte roligt! 

Men hur det än är har det bara fått mig att må skit och piss. Länge sedan allt känndes så fruktansvärt hopplöst! Stort svart hål i hela kroppen och själen har jag just nu. Och nä jag är inte en människa som missunnar andra glädje. Men detta är bara för nära innpå för att det ska kännas bra . I alla fall just nu! Jätte grattis till en helt galet söt liten kille, men jag orkar inte se en massa bilder och sms med en massa uppdateringar hur det går och hur han mår. Och ja jag vet att jag förmodligen är jordens värsta faster för detta. Men just nu känner ja verkligen för att bara isolera mig och ge upp för alltid.... Vart fasiken ska jag lyckas hämta kraften till att komma upp på banan igen!? 

Allt känns som en jävla mardröm, skulle nog kunna sälja min egen själ för att så vara gravid och få ett barn i detta läge. Ja det låter säkert fruktansvärt för många ,men jag orkar inte gråta mer för nåt som inte vill inträffa. Jag orkar inte bli helt förstörd en gång i månaden,bara för att jag så fruktansvärt gärna vill att jag ska ha rätt och faktiskt vara gravid! Och näe jag orkar bara inte med makens föräldrar som ska fira och vara glada för bäbisen. Men hur fasiken ska dom kunna nåt annat. Dom har ju inte en susning om vad vi går igenom, utan dom tror glatt att vi bara ville ha ett barn. Och inte fasiken fattar dom vinken heller. Maken får komma med så fruktansvärt löjliga ursäkter för mig hela tiden,att jag tycker synd om honom! Men och andra sidan är det ju faktiskt han som inte vill berätta hur fruktansvärt jobbigt vi har det. Men och andra sidan blir det ju lixom jag som blir bitchen i det stora hela,som inte kan vara glad för andra ....

Nä  känner att detta blev ett tungt och jobbigt inlägg, men det bara måste få komma ut! För jag orkar inte gråta en natt till!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av erika - 2 november 2017 15:45

Nu är det dax att ta tag i denna blogg tycker jag. Har varit så mkt i livet det senaste året så varken tiden eller orken att skriva har funnits. Men som sagt nu blir det en rejäl nystart! Kan väl börja med vad som hänt i stora drag... Jag har bytt jo...

Av erika - 1 juli 2016 12:20


  Jaha! Nu är det ju sommar tillslut iaf😀 . Här hemma jobbar vi och sliter i vanlig ordning,både jag och mannen ! Det lilla barnet går på dagis och det stora försöker vi pussla iväg till diverse släkt så hon slipper vara ensam så mkt nu i so...

Av erika - 3 maj 2016 02:03

Bara känner att nu måste det bli en uppdatering här! Allt i livet har rusat på i 190 de senaste månaderna efter att jag tog examen 😀 Hade ju min sista praktikplacering på neonatalen,och där blev jag tydligen kvar också! Amelia har börjat dagi...

Av erika - 20 februari 2016 14:46

Ja ha,nu har första veckan på min praktik gått. Tiden har gått otroligt fort denna vecka, men i possitiv mening... Jag har för första gången sett en förlossning och ett snitt live ! Vilken otroligt underbar och vacker upplevelse att få se hur det rik...

Av erika - 11 februari 2016 15:55


Ja alltså! Den där eviga bristen på tid.. Den räcker helt enkelt inte till!! Det spelar liksom ingen roll hur mycket vi planerar och grejjar och fixar så går det alltid åt skogen. Jag har pluggat som en galning istället för att vara hemma och gosa bä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

resan till ett barn


Ovido - Quiz & Flashcards