tildesmamma

Direktlänk till inlägg 12 maj 2014

Jobbig och fortfarande lite bitter!

Av erika - 12 maj 2014 21:23

Jaha,måndag och inte fasiken känns det så himla mkt bättre! Vet snart inte vad jag ska göra av mig själv!? 

Har iaf lite flyt på andra avdelningar än bäbisverkstan! Och jag som tror på ödet och all anna crap, så känns det som att detta kommer att leda till nåt otroligt possitivt i slutänden! Har dessutom beslutat mig för att gå på healing hos en gammal vän . Som följt mig sedan jag var 10 och hon 22. Ja,ja just nu är jag faktiskt öppen för allt. Och som hon sa allt har en mening och sin tid. Samtidigt har jag min egen mamma tjatande att när hon var och spådde sig för ett år sedan så skulle hon bli mormor 2ggr till 2 flickor,en född-06 och nästa -15. Ja man griper ju minsta lilla halmstrå. Samtiidigt vet jag att min kropp behöver vara i total balans för att detta verkligen ska lyckas! Måste bara skriva att jag verkligen älskar min vän L av hela mitt hjärta! Underbarare människa är nog svår att hitta !! Fick "låna" hennes älskade E nästan hela torsdagen,även om hon var med hela tiden. Hon liksom bara klev åt sidan en stund även om det var hennes son! Bara för att hon vet att detta ger mig en sån otroig energi och styrka! Så fruktansvärt underbart att få torka kräks,byta blöja och köra barnvagn. För att inte tala om hur otroligt det känns med en sovande bäbis på armen! i en hel timme! Och ja, hon frågade mig hur jag orkar utsätta mig för detta ? Det enkla svaret är att jag älskar denna unge som att det skulle vara mitt riktiga syskonbarn. När han tittar på en stannar faktiskt världen för en stund. Jag glömmer allt jobbigt för en stund,och det är SÅ värt det! Sedan är jag fortfarande bitter och sur på min svägerska för att hon har fått barn! Och ja ! Jag ber en miljard gånger om ursäkt för att jag känner så. Men för i h-vete gnäll inte om hur jobbigt det var med snitt och hur fruktansvärt det är att du inte kan amma för att du går på "starka" smärtstillande. Som jag för övrig kallar sockerpiller! Med tanke på min tolerans mot alla smärtstillande pga min diagnos! Fibro+reumatiskt. Jag kan säga att jag gladeligen skulle ta alla hennes smärtor ggr hundra om jag skjulle ha fått den belöning hon fick!

Nä fy fasiken hur jag låter !! Men det gör bara så fruktansvärt ont i både kropp o själ att det ska vara så här. 

Samtidigt är jag otroligt tacksam att ha vissa som bryr sig till 1000 procent och lite till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av erika - 2 november 2017 15:45

Nu är det dax att ta tag i denna blogg tycker jag. Har varit så mkt i livet det senaste året så varken tiden eller orken att skriva har funnits. Men som sagt nu blir det en rejäl nystart! Kan väl börja med vad som hänt i stora drag... Jag har bytt jo...

Av erika - 1 juli 2016 12:20


  Jaha! Nu är det ju sommar tillslut iaf😀 . Här hemma jobbar vi och sliter i vanlig ordning,både jag och mannen ! Det lilla barnet går på dagis och det stora försöker vi pussla iväg till diverse släkt så hon slipper vara ensam så mkt nu i so...

Av erika - 3 maj 2016 02:03

Bara känner att nu måste det bli en uppdatering här! Allt i livet har rusat på i 190 de senaste månaderna efter att jag tog examen 😀 Hade ju min sista praktikplacering på neonatalen,och där blev jag tydligen kvar också! Amelia har börjat dagi...

Av erika - 20 februari 2016 14:46

Ja ha,nu har första veckan på min praktik gått. Tiden har gått otroligt fort denna vecka, men i possitiv mening... Jag har för första gången sett en förlossning och ett snitt live ! Vilken otroligt underbar och vacker upplevelse att få se hur det rik...

Av erika - 11 februari 2016 15:55


Ja alltså! Den där eviga bristen på tid.. Den räcker helt enkelt inte till!! Det spelar liksom ingen roll hur mycket vi planerar och grejjar och fixar så går det alltid åt skogen. Jag har pluggat som en galning istället för att vara hemma och gosa bä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

resan till ett barn


Ovido - Quiz & Flashcards